Hur du skickar en påminnelse
Avsnittet förklarar hur du skapar och skriver ut påminnelser.
-
Klicka på menyalternativet Hantera->Påminnelser.
-
Klicka på Visa förfallna för att se alla förfallna fakturor.
För varje förfallen faktura visas förfallodatum, datum för sista påminnelsen och hur många påminnelser som skickats.
-
Klicka på fakturan i listan som du vill skapa en påminnelse för och klicka på knappen Skapa påminnelse (eller dubbelklicka på fakturan).
-
Välj nu vilken påminnelse detta är i ordningen till kunden, ett två eller tre, eller Inkasso om fakturan skickas till Inkasso. Har du tidigare skapat påminnelse ett, väljs två i listan automatiskt.
Är rutan Lägg till påminnelseavgift ikryssad lägger systemet till en extra fakturarad på fakturan med påminnelseavgiften.
För större bild - klicka på bilden
-
Tryck på Skapa för att förhandsgranska påminnelsen.
-
Påminnelsen skapas i programmet när du skriver ut till skrivare, sparar den som PDF eller skickar med e-post.